En blandad vecka

Vilken vecka det har varit. Det har inte varit en lugn stund en enda gång typ. Står jag inte och jobbar med praliner så sitter man och virkar beställningar. Grejar man inte med små jobb så spenderar man all sin tid med Tove. 
 
Anledningen att jag har jobbat på 
med praliner är för att jag har haft en liten beställning av en bekant och sedan fick jag en beställning från stockholm som ska iväg på tisdag. Sen ville min faster ha så många praliner jag kan lösa inför fettisdagen. Så har haft lite fullt upp med det. Jag har även mer semle praliner som ska göras åt min faster men nu ville hon även testa min nya pralin, Saltlakrits och viol. En sats med det kommer jag behöva göra nästa vecka så hon kan testa dem. Jag ska även testa en till ny pralin jag såg, dock finns inte hans recept ute på nätet. Jag kommer därför få göra min egna tolkning av bara hans bild. Kände lite i fredags dock att efter dem pralinerna blev klara att man behövde en lite paus. Dels för man har gjort typ 6-7 former på hela veckan men att jag behövde ge Tove lite egen tid där hon känner att jag bara fokusera på henne och inte står med praliner hela tiden när hon är vaken. Så när sambon kom hem från jobbet och sa att det blev spel kväll på datorn och jag ändå skulle ta en paus under helgen med ppraliner, sluta det med att jag och Tove åkte hem till mina föräldrar och sov fredag till lördag. Det var väldigt skönt att få lite miljö ombyte. Då passade jag även på dumpa dem semle praliner jag hade på lager till faster och lämnade pralinerna som ska till stockholm från föräldrarna. Min mammas bror ska ta med dem upp när han åker. 
 
Har även snart virkat klart en till snuttis som ska postas iväg. Men i onsdags hände det något roligt. En tjej som hade fått hem sin snuttis för 1½ veckans hörde nu av sig igen. Hennes son älskade den så mycket att hon nu undra om jag kunde göra en till fast i en annan färg. Så det är bara att virka ännu en till till hennes son. Väldigt roligt att hon va så nöjd och att mina snuttisar har blivit så popis. Jag tror jag har gjort nu 10st typ. Ska även virka en ny till Tove då jag vill ha en lite mer tjejig färg till henne. Sen har jag en tanke att virka en form av aktivitets leksak till Tove. Har ett av garnen hemma så tänkte jag ska testa och virka en av detaljerna först så får jag se om jag beställer hem det som behövs när alla garn färger har kommit in i lager igen. 
 
I helgen nu blev Tove lite kaos och jag vet inte om det är magen som spökar för henne eller om hon bara var över trött. Lite kaos idag med så kändes dumpt att lämna henne med sin farmor i 2 timmar men jag behövde verkligen åka till tandläkaren och kunde inte boka om. När jag väl kom hem hade Tove just somnat och svärmor sa att allt hande gått bra. Hon hade blivit lite ledsen vid halv 12 men lugnade sig efter 10 min typ. Idag har jag även börjat på sista omgången med semlor. En sista form blir det till min faster sen lägger jag ner det med semlor för i  år. Känner att efter en vecka med praliner och nu när Tove inte mår helt bra så kände jag att en paus i 2 dagar inte var tillrekligt. Tove måste få lite mer tid med mig nu denna veckan. Nu har hon äntligen somnat och medans pralin skalen sätter sig så ska jag lägga mig i soffan hos henne och vila lite.