Tuff helg

Snart vet jag inte vad jag ska göra.
I torsdags blev jag sämre igen, så jag försökte ringa gyn för få en tid och komma in. Dem hade inga mer telefon tider i fredags när jag ringde vid 9. Lite tråkigt. Så tänkte jag får väl härda ut till denna veckan. Men sen på fredag kväll och natt till lördag blev jag sämre. Så på lördag ringde jag 1177 och dem ringde gyn jouren på akuten och dem ville att jag skulle komma in. När jag väl kom in så ville dem inte titta på mig och läkaren på akuten tog bara nytt urin prov och blodtryck sen sa hon att jag var frisk och dem inte kunde göra mer för mig. Dem gjorde inte ens tester för se om det kunde vara något med njurarna utifrån min historia sen förlossningen och smärtorna i ryggen. Så det va bara att åka hem igen och vänta in måndag för ringa dagjouren på gyn sa dem på akuten. 
 
Har bara blivit sämre sen söndag och ringde gyn igår och förklara läget. Fick tid och komma in och hon kunde se att jag hade fått en del östrogenbristningar och ska köra en kräm för det nu i typ 6 veckor tror jag hon skrev. Men hon hittade även en cysta och hon sa bara att hon "tror" kroppen tar hand om den själv. Hon mätte den till 2cm stor och satt antingen om hon sa äggstock eller på min vänstra äggled. Hon ville inte boka in en ny tid om 6-8 veckor för kolla upp den att kroppen tar hand om den själv eller för se om den har växt. Detta fick ju mig att må lite sämre. Jag kommer ju gå och tänka på detta hela tiden nu. Gör det inte direkt lättare att försöka slappna av. Därför ska jag prata om detta med min bm imorgon på återkontrollen efter födseln. 
 
Eftersom jag hade så kraftiga smärtor runt buken och i ryggen ringde den läkaren på gyn till en kururg för rådfråga om det. Sluta med att dem ville kolla mig, så jag fick gå över till akuten igen. Dem tog blodprover och gjorde lite tester, men hittade inget på mig fast dem märkte att jag hade ont. Så det blev även en rötgen också. Tråkigt nog såg dem inget på bilderna heller och dem förstår inte varför jag mår som jag gör. Dem bestämde i alla fall skriva ut lite saker för mina tarmar för se om att lätta på trycket där kan minska mina smärtor lite. Sen att jag fortfarande visar symtomer för UVI så skrev hon ut en ny områng antibiotika till mig för se om det kunde lätta lite på besvären det med och inte bara krämen gyn fixa. Så vi får se nu hur denna veckan går ner till om det kan bli bättre. 
 
Jag ska nu i alla fall komma igång med yoga och meditation denna veckan då kroppen måste lära sig att slappna av igen eftersom jag har spänt buken och sånt så mycket när jag kniper för det känns som jag ska kissa på mig med UVI symtomerna. Så det är en sak att jobba med denna veckan. Sen eftersom jag inte mår bra så kommer styrketräning inte funka att göra. Därför får det bara bli motionscykeln. Yogan blir för slappna av men också för att försöka bli av med smärtan i ryggen. Idag gör det väldigt ont i ryggen så jag måste va väldigt försiktig när jag bär Tove. Hoppas verkligen det kan vända denna veckan och börja bli bättre. Så trött på må så här dåligt. Vill kunna njuta av den här tiden med Tove. 
 
Idag har jag hunnit komma igång med storstädningen då jag inte klarade det i helgen när jag mådde dåligt. Sen igår var jag som sagt på gyn och akuten hela dagen. Så jag valde att fokusera på tvätta på kvällen medans jag och sambon kolla på film. Har hunnit städa köket på morgonen occh tvättat pralin formarna igen då jag måste börja greja med det idag igen. Gjorde första omgången semle praliner förra veckan som redan är sålda. Så behöver göra mer för fler är beställda men även en annan ny sort är beställt. Lite pralin jobb står på schemat idag om Tove är på bra humör. Har även försökt fota förra veckan när jag gjorde semle pralinerna för göra årets första steg för steg inlägg som jag har pratat om att satsa lite på i år. Hoppas jag kan få till det inlägget nu i veckan, men måste även bli klar med en snuttis också som har varit bestölld sen jul. 
 
Har lyckats köra lite rygg yoga nu efter jag städade köket och täner jag ska lägga mig och blunda lite innan Tove vaknar.